Informasjon om gruppetimer

Pilates matte:
Pilates matte er en dynamisk styrketime som består av øvelser og posisjoner som styrker og strekker hele kroppen. Øvelsene utføres på matte til rolig bakgrunnsmusikk, i god flyt og med fokus på pusten. Timen vil basere seg på hovedprinsippene i pilates, men er også inspirert av typiske yogaøvelser - for eksempel gjør vi solhilsener i oppvarmingsdelen av timen.

Pilates matte er styrketrening for hele kroppen, med vekt på kjernemuskulaturen (mage/rygg). Timen utfordrer balansen, og gir deg økt bevegelighet og bevissthet rundt egen holdning. Timen krever ingen forkunnskaper; øvelsene kan modifiseres og blir godt forklart underveis.

OMNIA-sirkeltrening:
Denne timen består av funksjonelle øvelser for hele kroppen. Timen inneholder både kondisjon og styrke med ulike former for intervaller. Intensiteten bestemmer du selv.  I denne timen har vi fokus på veiledning og tilrettelegging.

Timen er effektiv og passer for alle.

Har du Kombimedlemskap er denne timen inkludert i medlemskapet ditt!
Hvis ikke, Pris; 150,- pr. gang.
Vi anbefaler klipperkort
- 10 klipp / 1000,-

NB! Kun 12 plasser, så vær tidlig ute med å reservere plass.


Zumba: 
Zumba er danseklasse som garantert får deg i godt humør og som får hvem som helst til å ville svinge på hoftene. Her får du kombinere kondisjonstrening, balanse og fleksibilitet med latinamerikanske rytmer som reggaeton, merengue, salsa, cumbia, flamenco og samba. I disse gruppetimene danser du til en forutbestemt koreografi som ledes av en instruktør. Jevnlig skifte av musikk og trinn gjør at timen både er utfordrende og spennende, samtidig som du får deg en skikkelig god treningsøkt. Zumba handler om koordinasjon, balanse og glede! Det gir deg en mer komplisert, men også mye morsommere aktivitet sammenlignet med å bare trene i studio.


Styrke (instruktør Hanne): 
Timen starter med dynamisk oppvarming med uttøyingsøvelser.
I denne timen benyttes det stang, basisball, stor ball, hantler m.m. Øvelsene består av 4-5 sett med 8-12 repetisjoner.


Corepuls styrke: 
Høyintensiv kondisjon- og styrketime. Vi bruker corebrett som kan vippe og rotere, for å utfordre kjernemuskulaturen og balansen din. Timen bygges opp til 3 pulstopper, i pausene kjøres balanseøvelser og styrkeøvelser med egen kroppsvekt og håndvekter. Enkle og effektive trinn, tilpasset motiverende musikk som tar deg helt opp i makspuls. Dette er timen for alle som liker å trene hardt!


Sirkeltrening:
En effektiv form for trening som settes sammen av øvelser som tar utgangspunkt i vekselsvis styrke- og utholdenhetsøvelser.

Etter en kort oppvarming legges det opp til ca 10 styrke / utholdenhetsstasjoner der man jobber i ca 40 sek på hver stasjon med ca 30 sek pause / forflytning til neste stasjon. På stasjonene brukes det step, basisball, manualer, slynge, vektstang etc. - eventuelt egen kroppsvekt. Det legges opp til 3 runder.

I utgangspunktet er dette en "god gammeldags gymtime" der man drar inn tilgjengelig utstyr i salen for variasjon. Timen tilpasses alle til den enkeltes nivå

TRX Slynge: 
Ved slyngetrening styrkes kroppens styrke ved å bruke egenvekt, dvs din egen kroppsvekt som motstand. I tillegg utgjør slyngene et ekstra element av ustabilitet, noe som krever samspill mellom de ulike muskelgruppene. Denne treningsformen styrker kroppens kjernemuskulator (core) og den viktige støttemuskulaturen, noe som er med på å fremme riktig kroppsholdning og forebygge skader. Denne treningsformen gir effektiv stabiliseringstrening!

Timen starter med en kort oppvarming etterfulgt av øvelser som styrker hele kroppen. Øvelsene består av 3-4 sett og som regel 10 repetisjoner. Enkelte øvelser blir satt sammen til supersett, hvor to ulike øvelser blir utøvd om hverandre uten pause imellom settene. Timen avsluttes med avslapping og uttøying.

Denne treningsformen passer alle, uansett treningserfaring fra før. Belastning og vanskelighetsgrad tilpasses hver enkelt.


Step / styrke:
Timen er en kondisjonstime som er delt opp i 3 deler. Den første delen, på ca 30 min, er en ren stepdel med koreografi "lurt inn" allerede fra oppvarmingen. Det bygges opp til en serie som man rekker å kjøre gjennom flere ganger. Del 2 består av 3-4 enkle steppulssanger der det kun er to moment i hver sang slik at man kan ta seg helt ut. Del 3 består av 4 utvalgte styrkeøvelser som kjøres i serier på 4 x 8.

En artig og litt utfordrende time!


Steppuls styrke intervall: 
Timen er en blanding mellom steppuls og styrke med vektstang. Intervalltimen er inndelt i 6 økter med 4 minutter steppuls og 3 minutter styrke med vektstang annenhver sang.

Her får du en god og enkel, men likevel effektiv treningsøkt for hele kroppen.


Group Cycle 60:
Sykkeltimen som passer alle som er glad i å sykle til drivende musikk.
Timen består av oppvarming, intervaller av ulik lengde samt nedtrapping og litt uttøying helt til slutt. Intervallene variere fra 4-9 minutter, men pause på 1,5-2 minutter mellom dragene. Intensiteten på timene er høy og kan tilpasses alle uansett treningsnivå.

Timen er med på å vedlikeholde og forbedre kondisjonen din.
Sammen finner vi både makspuls og smilepuls - bli med da vel! ;)
Sykkeltimens lengde: 60 minutter.


Group Cycle 75:
Denne 75 minutters økta er ei sykkelrelatert terskeløkt, med fokus på å øke den anarobe terskelen. Intervallene kjøres med variabel lengde, og med en intensitet som ligger i området 83-97 % av makspuls eller 93-105 % av terskelwatt for den som benytter det. Intensiteten skal føles som hard, men overkommelig.

Timen passer for alle som ønsker en bedring av kondisjon og krever ingen forutsetninger. Velkommen!


Group Cycle bedrift og Funksjonell trening bedrift:
Dette er timer forbeholdt bedrifter som har leid sal med instruktør.
Personvern